
Завод з виробництва лохинових снеків окупитися за два роки. Такими розрахунками поділилася Ірина Гаврилова з компанії CMYK Ingredients, пише Propozitsiya.
За її словами, потужність такого заводу складе 800 т на рік. На його будівництво знадобитися приблизно €1 млн інвестицій.
Реалізувати проект можна на корпоративних засадах, адже виробниками лохини в Україні є невеликі фермери, зазначає фахівець.
Ідею кооперації підтримують і інші учасники ринку. Ліліана Дмитрієва, співвласник компанії «Бруснява», вважає, що у виробників лохини немає іншого шляху, крім кооперації.
Перспективними напрямками для розвитку цієї галузі є переробка і експорт, а відкривати експортний відділ, маючи 30-40 га під ягодою, невигідно.
На думку Дмитрієвої, цілями кооперації повинні бути не тільки загальні продажі, але і організована оптова торгівля, міжнародний маркетинг, створення системи логістичних центрів. «Головне під час закладки ягідника — знати, на якому ринку ми збираємося працювати, кому продавати ягоду і в яких обсягах. А в кожного ринку збуту свої уподобання за сортами, термінів поставки і тому подібне», — сказала вона.
До речі, найбільше лохини в Україні вирощується в Житомирській області. Там розташовано 45% всіх насаджень.
Загальна площа під ягодою Інститутом садівництва оцінюється в 1500 га, хоча офіційна статистика налічує всього 600 га.