Цієї осені експерти прогнозують залізничний колапс, причиною якому послугує одразу кілька факторів, серед яких і нововведення від «Укрзалізниці», повідомляє «АгроІнсайдер».

По-перше, у цьому маркетинговому році «Укрзалізниця» вирішила виключити вагони-зерновози з системи автоматичного розподілу вагонів між клієнтами і робитиме це фактично вручну. Своє рішення компанія пояснила необхідністю усунути недопрацювання.

Проте експерти ринку вважають підозрілим те, що це зроблено на початку маркетингового року і стосується лише зерновозів. Зокрема, Андрій Шкляр, керівник експертного спрямування «ЦТС-Консалтинг», стверджує, що це зроблено з метою включення у процес ще більшої корупційної складової. Більше того, при нинішній комп’ютеризації та рівні розвитку ІТ-сфери будь-яке питання системи можна було б вирішити у оптимальні строки.

Друга причина — дефіцит локомотивної тяги. За словами Шкляра, уже сьогодні простоюють не окремі вагони, а потяги. І це при тому, що ще не розпочато сезон експорту зернових.

«З початком осені у портах зустрінуться потоки залізорудної сировини і зерна на експорт, та імпортованого вугілля. Ось тоді буде колапс», — говорить він.

Третя причина — разом з підвищенням ставок за користування вагонами «Укрзалізниця» збільшила також нормативну кількість діб в порожньому і навантаженому рейсі та уніфікувала коефіцієнт порожнього пробігу вагонів. Це спровокує підвищення вартості транспортування вантажів залізницею на 10-40% залежно від виду вантажу. Саме лише збільшення кількості діб в порожньому і навантаженому рейсі, за підрахунками Шкляра, призведе до подорожчання перевезення зернових на $1/т.

Ще одне нововведення від «Укрзалізниці» вступає в дію 27 липня. Як повідомила Ярина Скороход, координатор комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації, наберуть чинності нові ставки за використання власних вагонів, використання вагонів «Укрзалізниці» за межами України та коефіцієнти порожнього пробігу. Також планується зближення тарифних класів вантажних перевезень.

За її словами, слід звернути увагу, що це будуть, відповідно, третє і четверте підвищення тарифів від «Укрзалізниці» за останній час. Проте, вона підкреслила, що озвучені цифри — попередні і можуть бути набагато вищими.

Вирішити проблему можна було би завдяки допуску до перевезення вантажів приватної тяги, оскільки найближчим часом власними силами «Укрзалізниця» не зможе вирішити цю проблему. Ні покупка 30 локомотивів у General Electric, ні їх ремонт у короткостроковій перспективі проблеми не вирішать.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.