«Українська ягода», один з трьох промислових виробників жимолості в Україні, зібрала перший врожай. Збір розпочався в кінці травня і поки ще дуже невеликий — 100-150 грамів з дерева, пише propozitsiya.

В повне плодоношення плантація увійде на 6-8 рік після посадки, кажуть в компанії. Зараз насадженням 4 роки.

За цей час виробнику доведеться самому налагоджувати збут ягоди. На ринку поки про неї мало знають, попит не сформований, каже Тарас Баштанник, директор «Української ягоди».

Перший промисловий урожай жимолості продали за 140 грн/кг. Незважаючи на те, що ягода дозріває рано, суниця з плівкових теплиць на ринку з’являється ще раніше. Тому споживачеві є між чим вибирати.

Тим більше, що про жимолость поки мало що знають. Аби це виправити, разом зі збутовими мережами виробник розробив кампанію по «розкрутці» ягоди. З допомогою буклетів інформуватимуть про корисні властивості жимолості, стимулюючи попит.

Але цього замало. Щоб її почали купувати, доведеться збивати ціну на ягоду, говорить виробник.

За його очікуванням, у наступні сезони ціни на жимолость можуть впасти до 50-60 грн/кг.

«Ринок жимолості — це, перш за все, ринок переробки, тобто — заморозки. Тому цінова ситуація сильно залежить від світового ринку. І коли на світовий ринок вийде Польща, коли увійдуть в повне плодоношення великі площі, вже засаджені в цій країні, які закладалися під комбайнове збирання, ціни на ягоду сильно просядуть, — вважає Баштанник. — Хоча, звичайно, не до рівня смородини».

До речі, в Україні поки немає офіційної статистики щодо вирощування та експорту жимолості. Втім, як її немає і в ЄС чи Канаді, де ягода починає набирати популярність.

За оцінками експертів, жимолостю в нашій країні засаджено приблизно 120 га. Половина комерційного виробництва зосереджена в руках трьох господарств.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.