
Ринок жимолості все ще залишається «примарним» — незважаючи на те, що інтерес до нішової ягоді активно зростає. Таку думку висловив Олександр Ярещенко, заступник директора з наукової роботи Інституту садівництва НААН, пише «АПК-Інформ: овочі і фрукти».
За його словами, в Україні навіть немає офіційної статистики щодо вирощування та експорту цієї ягоди. Втім, як її немає і в ЄС чи Канаді, де жимолость теж починає набирати популярність.
Оцінки маркетингових досліджень говорять про те, що жимолостю в нашій країні засаджено приблизно 120 га. При цьому приблизно половина комерційного виробництва зосереджена в руках трьох господарств.
Це обумовлено низкою причин, говорить Ярещенко. Серед них — брак інформації та досвіду в самих фермерів.
«Технології виробництва поки невідпрацьовані. Фермери вчаться на своїх помилках, а це веде до втрат», — пояснює фахівець.
Ще одну складність викликає підбір сортів. Багато з доступних нині недостатньо адаптовані до наших кліматичних умов.
Разом з тим, Ярещенко погоджується, що жимолось, враховуючи її корисні властивості, є найбільш недооціненою ягодою і одною з найбільш маржинальних. Просто для розвитку її вирощування знадобиться якийсь час.
До того ж, у розсадниках говорять про те, що попит на саджанці жимолості зростає. Наприклад, основну ставку на вирощування посадкового матеріалу жимолості робить «Бруснява».
Дякуємо!
Тепер редактори знають.