Ринку лохини в Україні не загрожує обвал ціни. Таку думку висловив на міжнародній конференції Тарас Баштанник, керівник ТЗОВ «Українська ягода», пише «Інфо-Шувар»

Фахівець пояснює, що на відміну від ринку суниці та малини, у виробників лохини відсутній головний конкурент — населення, яке вирощує великі обсяги ягоди і не рахує собівартості.

А головне — попит на українську лохину зростає швидше, ніж її виробництво, хоча площі під цією ягодою в країні в останні роки суттєво зросли.

Експерт зауважив, що нині лохиною зацікавилось багато бізнесменів, але серед них дуже багато так званих «ситуативних» виробників, які інвестують у виробничі проекти без досконалого вивчення технологічних моментів, таких як підготовка ґрунту та підбір певних сортів і це негативно впливає на якість ягоди.

Такі проекти приречені, говорить він, тому що бізнес з вирощування лохини передбачає експорт, а експортувати неякісну лохину неможливо, продавати дорого на внутрішньому ринку теж буде складно.

«Питання маркетингу лохини потрібно вирішувати ще на етапі виникнення ідеї про інвестицію в ягідний проект. Пропрацьований маркетинг нівелює одразу кілька серйозних проблем, притаманних ягідній галузі. Наприклад, для того щоб забезпечити себе робочими руками, треба платити працівникам стільки ж скільки платять поляки, а для цього потрібно продавати лохину дорого, принаймні, не дешевше, ніж ті ж самі поляки»,- каже Баштанник.

Також експерт зауважив, що сьогодні у виробництві лохини не існує альтернативи ручній праці. Механізовано збирати лохину можливо лише для переробки, така ягода відносно дешева. Дорого лохина продається на свіжому ринку, а таку ягоду в усьому світі збирають тільки вручну.

Нагадаємо, останнім часом лохина стала головним трендом на світовому ягідному ринку і показує найбільш динамічні темпи розвитку. Щороку виробництво лохини зростає на 10%.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.