Закінчення. Початок дивіться тут.
Всі стандарти Global Food Safety Initiative для готової харчової продукції, яку ви хочете експортувати до Європи, ви можете знайти на “магічному” ресурсі Sustainability Map.
Міжнародний торговий центр ITC, який знаходиться в Женеві, — це неурядова організація, у якої є цілий набір класних ресурсів, безкоштовних для країн, що розвиваються. Sustainability Map — один з них.
У розділі стандартів там 240 пунктів. З самого початку ресурс запитає вас, які стандарти ви вже маєте. Вбиваючи який-небудь з них, ви побачите, чи є він у вже наявних на ресурсі, і це додається вам в плюси.
Інше відмінне джерело — це сайти бізнес-асоціацій. В Україні більшість асоціацій — кишенькові, вони підтримують чиїсь політичні інтереси. В ЄС вони в більшості дійсно захищають своїх членів, і на ресурсах цих организацій є корисна інформація.
Так, виробник корму для домашніх тварин легко знайде всю потрібну інформацію на сайті Федерації європейської промисловості кормів для тварин.
Ми повинні розмовляти з європейськими партнерами на рівних, бути фахівцями, тоді на нас дивитимуться інакше. І це не коштує жодних грошей.
Часом тести проходження на експорт показують, що ви не готові. Але, як кажуть іноземці, so what? Так що ж? Результати тестів не говорять про те, що ви на це не здатні, а лише вказують, що вам потрібно пройти такі-то і такі-то процедури.
Якщо ми не готові до експорту, ми можемо витратити величезну кількість ресурсів, щоб залучити потенційного партнера. Але він просто приїде, подивиться на наш бізнес і скаже: «Спасибі, але ні». І більше не повернеться. Це ще й неповага до партнера, якщо ми не будемо готові до його прийому.
Є ще один чудовий інструмент — база досліджень ринку CBI. Це орган в міністерстві закордонних справ Нідерландів, який допомагає імпорту країн у Євросоюз. Вони навчають і підприємців, і чиновників з цих країн.
На сайті можна знайти, яка конкуренція існує на ринку, які тренди на ньому. Через які канали ви можете продавати свою продукцію на ринку ЄС, які їх відмінності. Які вимоги висуваються до вашої продукції.
Тут же поради, як робити бізнес, як шукати покупців. Є і більш вузькі дослідження. Наприклад, експорт манго із Західної Африки. Розділ «Перспективні експортні продукти»: свіжі трави, свіжа диня, манго.
Інформація подана легко і дуже професійно, з посиланнями там, де потрібно. Я раджу вам передплатити дослідження цього ресурсу — це безкоштовно.
Мережа Enterprise europe network фінансується Єврокомісією, і її використання також безкоштовне. Перевага цього ресурсу перед звичайними в тому числі платними платформами в тому, що вона складається з національних консорціумів.
У кожній країні, яка є членом EEN, є кілька компаній, представлених в цій мережі.
Якщо у вас є бізнес-пропозиція, бізнес-запит, ви можете звернутися до члена національного консорціуму, і він розмістить вашу інформацію в мережі EEN. У всякому випадку зобов’язаний.
Якщо він натякає на якісь гроші, ви просто звертаєтеся до іншого представника цієї мережі.
Олег Мірошниченко, консультант з експорту на європейські та міжнародні ринки
Використані тези ворк-шопу Ukrainian Food Valley в Києво-Могилянській бізнес-школі