Фото: gidro-bud.com.ua

Будувати елеватор в лізинг набагато вигідніше, ніж брати кредит, стверджують у компанії «Новотех-Термінал», що минулого року в Одеському порту почала будівництво першого в Україні елеватора в лізинг, повідомляє «Агравері».

Крім того, банки можуть відмовити у фінансуванні подібних інфраструктурних проектів через вимоги НБУ формувати резерви під позику, а в розрізі інфраструктурних об’єктів це не вигідно самим банкам. Якщо ж вони погодяться на кредитування такого будівництва, їх вимоги будуть дуже жорсткими.

У цьому випадку кілька суттєвих переваг має лізинг, де процедура оформлення фінансування є набагато простішою і потребує менше часу, а заставою під залучення фінансів виступає сам предмет лізингу, оскільки право власності на нього зберігається за лізинговою компанією на увесь період дії договору. Крім того, ставка лізингової угоди становить близько 8-9% річних.

Лізингові компанії не фінансують придбання ділянки, під’їздів, чи іншої інфраструктури, що входить у вартість об’єкту, а лише обладнання.

Вони ретельно аналізують проект клієнта, оскільки фінансування потребує об’єкт, який сам зароблятиме гроші на лізингові платежі. Зокрема, аналізується скільки власних коштів витратить клієнт, який період окупності об’єкта, плани щодо реалізації та наявні ризики, а вже потім приймається остаточне рішення.

За словами Павла Мухіна, директора лізингової компанії «ТЕКОМ-Лізинг», до них звертається клієнт, який планує розширити виробництво, реконструювати або заново побудувати. Це не може бути стартап, чи новий бізнес, оскільки клієнт уже повинен мати виробничі потужності і вкладати не менше 30% власного внеску від вартості проекту. Звісно, подібний аналіз потребує більше часу, проте сама компанія врешті-решт більше заробляє на цьому, пояснює Мухін.

Наприклад, загальна вартість будівництва елеватора компанії «Новотех-термінал» становить близько $10 млн. З них 70% складають власні кошти компанії, а 30% — передане в лізинг обладнання, пофінансоване «ТЕКОМ-Лізинг». Компанія за згодою лізингодавця обрала постачальників обладнання та уклала тристоронні угоди між задіяними компаніями.

За інформацією Адміністрації морських портів України, цього року буде відкрито три нових термінали — MV Cargo в порту Південний, проект зернового терміналу в порту «Бердянськ» і термінал компанії «Євровнешторг» в порту «Миколаїв». Крім того, в Міністерстві аграрної політики стверджують, що цьогоріч в Україні будується не менше 88 нових елеваторів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...