Закінчення. Початок тут

Дістати FDA

FDA — мабуть, єдиний орган, який часто «кошмарить» постачальників в Штатах. Однак на сайті представлена практично вичерпна інформація про цю організацію, причому безліччю мов, у тому числі російською.

На сайті FDA є телефон гарячої лінії, адреса електронної пошти, і там відповідають. Ми перевіряли. Правда, нам пощастило: наш «тубілець» виявився дуже активним. Він «дістав» FDA до такої міри, що ті виділили йому персонального менеджера. Причому, вони ніколи не зустрічалися — лише спілкувалися іноді по Skype та емейл.

В результаті ми дуже швидко переслали всю інформацію про себе в FDA. Весь процес зайняв півтора місяці. В результаті ми отримали первинну акредитацію — тобто на сайті організації ми отримали окремий аккаунт. Нас визнали як постачальника, побачили на карті світу.

Апріорі у нас є дозвіл на ввезення нашого товару на територію Сполучених Штатів, якщо він не суперечить іншим федеральним законам або будь-якого окремого штату, куди ми ввозимо наш продукт.

У меню можна видаляти або додавати товари, змінювати їх якість, обмінюватися документами. Тепер ми можемо ввозити нашу продукцію на територію США без консультантів і юристів. Вони б не зробили цю роботу за нас.

Холодний розрахунок

Є різні причини, чому у нас це вийшло. Ми вважаємо свій продукт унікальним, але, звичайно, не тому що це спіруліна. Сама по собі вона – продукт древній.

Порівняйте, як 600 років тому індіанці вирощували й збирали спіруліну, і як це тепер робимо ми — в контрольованому середовищі. Зараз збираємося запускати новий виробничий блок, який буде вирощувати 3 т спіруліни щомісяця. Сьогодні ми вирощуємо її 216 кг.

Американці захоплені здоровим харчуванням — вони намагаються худнути. А спіруліна — один з найбільш вивчених суперфудів. Вона рекомендована ВООЗ в якості добавки до харчування.

Для України наш продукт — дивний, бо найліпше тут продаються ковбаси та копченості. Це ще одна причина, через яку нам не цікавий український ринок.

Наприклад, японці вживають спіруліну регулярно, вважаючи, що вона продовжує їм життя, незважаючи на Хіросіму, Нагасакі та інші трагедії. Це природний антидот.

20 г нашої спіруліни містять стільки ж бета-каротину, скільки 1 кг моркви. До речі, 20 г продукту, або один пакетик, – це ще й половина денної норми спіруліни, щоб звільнити організм людини від токсинів у загазованому місті.

Зазвичай спіруліна, яка продається в Україні, – сушена китайська. Перед транспортуванням її обробляють спеціальними розчинниками. При висушуванні й ферментуванні вона втрачає до 60% корисних властивістей. Ми виготовляємо заморожену спіруліну, і втрати становлять не більше 3% корисних властивостей.

Далі нам треба було придумати, як доставляти заморожений продукт. Ми розробили свої хладоелементи, створені з їстівних матеріалів, які тримають температуру від – 5°С до 25°С.

Ми можемо доставляти спіруліну просто поштою з хладоелементами в коробці. Її досить розпакувати і перекласти пакетики в домашній морозильник.

Ця коробка чудово доїжджає до Америки. Крім того, ми налагодили додатковий бізнес – виробництво хладоелементів, які пропонуємо, наприклад, аптекам. Словом, їх можна використовувати для пересилання будь-яких заморожених продуктів, наприклад, пельменів.

 

Спіруліну можна приймати в будь-якому віці. У дітей вона стимулює розвиток мозку та внутрішніх органів.

Раби замість роботів

Сьогодні, згідно з нашим планом, без якого нічого б не вийшло, ми активно починаємо рухатися на іноземні ринки. До кінця року у нас з’явиться велике виробництво, і вже сьогодні ми повинні розпочати готувати наших покупців, щоб вони змогли до кінця року цю спіруліну купити.

Ми завжди починаємо будь-яку дію з випередженням, але без хаотичних метань. І сьогодні у нас вже є ряд рекомендацій для тих, хто вперше виходить на іноземний ринок.

Спочатку може здатися, що розробка стратегії – це щось страшне й довге. Але це всього лише розуміння, чого ви хочете і куди вам рухатися. Причому, це може бути як у вигляді документів, так і у вигляді неписаних правил.

Треба знайти свою «фішку». Україна — найбільший виробник олії у світі і найбільший експортер кукурудзи. Але зростаюча Азія все одно буде виробляти і масло, і кукурудзу, і зерно дешевше або знайде їм замінники.

Великі українські виробники коммодітіз виживуть тільки у випадку двох сценаріїв – якщо замість людей у них працюватимуть роботи, або якщо замість роботів будуть працювати раби. Для того, щоб продукт ставав все більш дешевим. Ціна на масовий продукт буде неминуче падати.

Розорюються землі. Площі земель, які відводяться під сільгоспкультури в країнах третього світу зростають. І Україна буде конкурувати або в роботах, або в рабах. Мені така конкуренція нецікава. Краще робити фінальний продукт.

Вадим Кириченко, директор компанії Фуд Фактори

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.