Закінчення. Початок тут

Щоб опрацювати зібрану вами базу контактів, потрібно почати з їх сегментації — розподілу ваших отримувачів за певними ознаками.

Після цього ваші розсилки будуть більш персоналізованими, більш конкретними. Ви не будете розсилати всім однакову інформацію. Сегментація підвищить “відкриваність” листів, зменшить ваші витрати на імейл-маркетинг.

Припустимо, у вас 25 тис. контактів, і ви хочете розіслати інформацію про виставку, яка пройде в Європі. Нераціонально розсилати її всім. Тому ви розділите адресатів і відправите тільки тим, хто знаходиться в Європі.

Методів сегментації дуже багато, і я їх поділяю на два типи. Першого типу потрібно робити безпосередньо перед заливкою вашої бази. Наприклад, ви проводите сегментацію по статі, тому що чоловіки й жінки по-різному сприймають процес купівлі чого-небудь. Привітання з 8 березня ви не відправите чоловікам.

Далі ви використовуєте сегментацію за геолокацією. Приміром, в різних країнах можуть бути як різний менталітет сприйняття, так і різний часовий пояс. Щоб не надіслати листа о 2-3 годині ночі, треба вказати, звідки ваш передплатник.

Важлива і сегментація за раніше зробленими покупками. Цей фоловер вам довіряє і ви йому можете банально “допродати”.

Другий тип сегментації — після імпорту бази, коли ви вже почали імейл-компанію. У вас виділятся два сегменти: активні клієнти (вони читають вас, ходять за вашими посиланнями), дають вам зворотний зв’язок. З такими треба працювати більш ретельно, радимо придумати для них якісь акції, дати знижки.

Неактивні адресати не читають ваші листи: ви шлете, а відкриттів немає. З ними варто провести окремий імейл-маркетинг: запустити реанімаційний ланцюжок листів. Ця серія дасть змогу вам з неактивних передплатників виділити тих, хто все ж таки буде цікавитися вашими послугами.

має статися щось надзвичайне, щоб вони перестали у вас купувати

Тих же, хто і після цього не буде читати ваші листи, ми банально видаляємо — не боїмося це робити, тому що вони більше нічого вам не принесуть.

Третій метод сегментації заснований на законі Парето: 20% клієнтів приносять 80% прибутку. Тобто постійні клієнти з якоїсь причини обрали саме вас, і має статися щось надзвичайне, щоб вони перестали у вас купувати.

З такими клієнтами потрібно «допрацьовувати»: ділитися з ними знижками, промоакціями, бонусами і т. д.

Сегментація за групами — це коли ми імпортуємо базу, і заповнюємо навпроти кожного імейла певні дані: ім’я, країна і т. д. По фільтрам ми об’єднуємо декілька даних, які нам можуть знадобитися для наступної розсилки. Наприклад, виділити всі жіночі імена і зробити розсилку до 8 березня.

Так, компанія «Оліс» (технології та обладнання для переробки зерна) зробила три розсилки по країнам СНД, Україні і Казахстану на різних мовах. Казахстан виділили окремо — оскільки там потужний національний трафік.

Ми експерементували з «Оліс», коли готували розсилку по Європі, зверставши її у вигляді сайту — паралельно англійською та російською мовами. Досвід вдався — у клієнта була “відкриваність” майже 30%. Читали обидві версії. Це дозволило зрозуміти, яка у клієнта аудиторія в Європі.

Розсилки потрібно робити не хаотично, тобто коли вам заманеться, а скласти план на місяць і далі. Це допоможе визначитися з бюджетом. Їх можна надсилати миттєво або за певних дат.

Розсилка складається зі зворотної адреси, теми й імені відправника. Важливо щоб адреса була корпоративною. Часто компанії використовують безкоштовні поштові скриньки і велика ймовірність попадання листів в спам, тому що з 2016 року поштові клієнти посилили цей процес.

Ніхто не читає довгі листи

Тому краще створювати поштову скриньку на основі доменного імені вашого сайту. В імені відправника найкраще вказувати назву компанії й одночасно посаду менеджера. Це говорить про те, що лист відправила дійсно людина.

З темою листа не варто експериментувати: наприклад, набирати її «капслоком» (великими літерами) і додавати кілька знаків оклику. Це не працює. До того ж, з «капслоком» у листа набагато більше шансів потрапити в спам.

У дизайні шаблону листа обов’язково повинна бути шапка з залінкованим логотипом, щоб клієнт відразу міг перейти на ваш сайт. Текст має бути коротким. Ніхто не читає довгі листи. Важливі картинки, добре працює відео в листі і кнопки, що закликають до дії.

Сьогодні поштові клієнти в основному не надають можливості переглядати відео прямо в листі. Ми робимо скріншот і лінкуємо перехід на відео на сайті або на YouTube.

Аналізувати результати розсилки варто через 2-3 дні, тому що через велику зайнятість у людей сьогодні не завжди є можливість щодня переглядати пошту.

Але ми не просто фіксуємо: ось стільки-то у нас кліків і стільки-то переходів, а працюємо з клієнтами. Сегментуємо їх, групуємо, висилаємо листи-нагадування, які розсилаються як правило раз на тиждень.

У них потрібно розповісти, що було в попередньому листі і допродати те, що ви пропонували раніше.

У цілому з імейл-маркетингом можна експериментувати, але відправляти листи не хаотично і з певною стратегією.

Олена Онищенко, провідний спеціаліст компанії Yudjes Group

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.