Напевно, кожного агровиробника хвилює питання, чи можна продавати за допомогою email-розсилок, як збільшувати свої конверсії. Імейл-маркетинг давно на ринку України, але я постійно стикаюся з проблемами, які виникають у моїх клієнтів.

Маркетологам просто поки не вистачає знань в ньому, вони ведуть його, як уміють, хаотично. Але якщо у вас є сайт, форма підписки, зворотного зв’язку, то перший етап комунікації з клієнтами ви вже пройшли. І її не варто втрачати і потрібно продовжувати спілкуватися з клієнтом через імейл-розсилки.

купуючи базу клієнтів, ви просто викидаєте гроші на вітер

Основа імейл-маркетингу — база контактів. Часто наші клієнти, серед яких багато аграріїв, запитують, чи можна купити базу і безпосередньо робити розсилки. Ми категорично проти такого підходу, тому що це шлях до банального спаму.

Ніхто не любить листи, на які він не підписувався, і відразу відправляє їх в папку спаму. І від цього в першу чергу постраждає відправник, тому що після цього ваш поштовий ящик, ваш домен знижуються в рейтингу, і взагалі нікуди ваші листи не будуть приходити. Ви викликаєте негатив.

Клієнти чудово розуміють, що їх контакти просто були десь не санкціоновано отримані, куплені, і від цього погано і їм, і вам. Тому, купуючи базу, ви просто викидаєте гроші на вітер. Ви ж не знаєте її походження, скільки таких листів вже прийшло кожному адресату з неї.

Альтернатива єдина: почати збирати власну базу. Хоча це процес не одного-двох місяців. Існує 10 методів її збору. Я пропоную використовувати відразу декілька, тобто протестувати всі і вибрати найбільш підходящий для вас, тому що універсального методу не існує.

Наприклад, в основному статистичну форму підписки компанії розміщують на сайті внизу без будь-якого заклику. Це працює не дуже добре — дехто може не прокрутити головну сторінку до кінця. Тому рекомендую розміщувати форму вгорі.

Також не поскупіться та поділіться своїм досвідом на безкоштовному вебінарі, і адресат залишить вам свої контакти. Спливаючі вікна чатів багатьох дратують, але якщо їх зробити маленькими, то буде результат.

якщо за підписку ви обіцяли подарувати книгу, то клієнт повинен незабаром отримати її

Деякі думають, що створити форму передплати — складний процес. Хоча він передбачає три прості кроки: в системі SendExpert ми заходимо в налаштування вашого проекту, вибираємо форму підписки і створюємо її в стилі вашого сайту, вписуємо заклик до дії і залишаємо поля для заповнення. Статайтесь питати у адресата мінімум інформації: ім’я, адресу і телефон.

Але і телефон багато хто не залишає. Хоча деякі компанії просять заповнити цілу анкету. Навіть не витрачайте на це час, як це не будуть робити й ваші майбутні клієнти.

Далі ви просто генеруєте код та створюєте форму у себе на сайті в тому місці, де вам це необхідно.

Коли клієнт підписався на ваші розсилки, він чекає зворотного зв’язку, і часто багато компаній забувають подякувати клієнтові за підписку. Тому потрібно створювати також серію welcome-листів (один, два або більше листів — на ваш вибір). Це важливо, тому що складає перше враження про ваш бренд.

Статайтесь питати у адресата мінімум інформації: ім’я, адресу й телефон

Створення welcome-листів складається з трьох етапів. Розробка стратегії: ви, по-перше, повинні розуміти, для чого вам потрібен імейл-маркетинг. Можливо, щоб просто підтримати комунікацію з клієнтом або повідомити йому інформацію про новинки. Або ви хочете через нього продавати, розповідати про виставки й форуми. Тобто листи не повинні бути хаотичними.

Також ви повинні виконувати обіцяне. Наприклад, якщо за підписку ви обіцяли подарувати книгу, то, як тільки клієнт відповів, незабаром він повинен отримати welcome-лист з цією книгою.

Визначтеся з тривалістю розсилки welcome-листів: ви можете розтягнути їх на один або кілька місяців. Взагалі вони мають дуже велику «відкриваність» — близько 50%. І саме ці листи найрідше потрапляють в папку «Спам», чого всі ми й боїмось.

Продовження майстер-класу читайте тут

Олена Онищенко, ведучий спеціаліст компанії Yudjes Group

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.