Агробізнесу, як і будь-якому іншому, потрібні клієнти, а сьогодні вони буквально живуть в інтернеті. У інтернет-маркетингу цілий спектр можливостей, як звернутися до вашим клієнтів прямо в інтернеті.

Серед них, наприклад, реклама в пошукових мережах. Ви можете показувати свої текстові рекламні повідомлення над результатами пошукової видачі. При цьому задавати специфічний набір пошукових запитів, поруч з якими будуть відображатися ваші рекламні повідомлення.

Таким чином ми показуємо рекламу тільки тим людям, які цікавляться нашим товаром або послугами. Головна перевага такого інструменту — контекст пошукового запиту і те, як з цього контексту ми розуміємо потребу цільової аудиторії.

Серед людей, які пишуть в пошуку: «Купити трактор», дуже маленький відсоток тих, хто робить це заради жарту, і вже точно при цьому вони не шукають ноутбук, газонокосарку або будь-який інший товар. Швидше за все, їм потрібен саме трактор.

Ще один інструмент, який надає інтернет-маркетинг, — реклама в медійних мережах. У вас є можливість показувати текстові, графічні і навіть відео-оголошення на десятках мільйонів сайтів по всьому інтернету.

При цьому ви можете показувати свою рекламу як на одному конкретному сайті, так і в рамках тематичної групи сайтів. Головна перевага цього інструменту — без перебільшення величезне охоплення. Де б не ховався користувач інтернету, ви можете завжди бути у нього на очах.

Ви можете показувати рекламу навіть усередині відео, яке він дивиться на YouTube і поряд з каналами, якими користувач цікавиться в YouTube.

Ще один метод надає реклама в соціальних мережах. Є можливість показувати оголошення найрізноманітніших форматів прямо всередині стрічки новин користувачів, коли вони дивляться новини, публікації своїх друзів, сторінки, на які вони підписалися.

технологічною вершиною сучасного інтернет-маркетингу є «схожі аудиторії»

І при цьому можна використовувати дані про юзерів, що ті залишають при реєстрації в Facebook: стать, вік, місце проживання, яка у них освіта, в яких компаніях вони працюють і на яких посадах.

Тобто інтернет-маркетинг дає можливість звернутись до користувачів по всьому інтернету. При цьому потрібно використовувати безліч інструментів таргетингу — механізму, що дозволяє з усіх інтернет-користувачів виділити аудиторію, яка відповідає певним критеріям (географічному, соціально-демографічному і т. д.), і донести до неї рекламну інформацію.

Додатково можна використовувати різні формати оголошень, щоб зацікавити, “зачепити” свого користувача. А інструменти аналітики допоможуть оцінити результат рекламних компаній і розподілити бюджет таким чином, щоб направляти його в ті комбінації націлювання оголошень, які дають найкращий ефект для вашого бізнесу.

Ще один корисний інструмент — ремаркетинг. Він дозволяє повертати користувачів, які коли-небудь заходили на ваш сайт, назад. Це досить важкий процес, але технологічною вершиною сучасного інтернет-маркетингу є «схожі аудиторії».

в місяць ми збираємо тисяч нових поштових адрес

Вони працюють за таким принципом: в інструментах аналітики виділяється певна аудиторія, наприклад, ті користувачі, які потрапили на ваш сайт і залишили заявку. Потім Facebook або Google, використовуючи свої інструменти, серед всіх користувачів визначають схожих на тих, яких ви виділили.

Грубо кажучи, якщо ви зібрали 100 осіб, які обрали ваш товар, то Facebook або Google запропонують вам ще десятки тисяч таких же людей.

Ловці імейлів

Але щоб всі інструменти працювали гладко, потрібно використовувати лідогенерацію — маркетингову тактику, спрямовану на пошук потенційних клієнтів з певними контактними даними.

Далеко не всі користувачі, які відвідують ваш сайт, готові в той же момент купити ваш товар або зателефонувати й поцікавитися вашою послугою. Тому необхідно використовувати підходи лідогенерації, які дозволяють захоплювати дані користувача.

Це робиться за принципом надання будь-якої безкоштовної цінності користувачеві. Наприклад, написати: «Залиш свій імейл і отримай комерційну пропозицію або повний прайс наших товарів».

у ніші агротехніки “клік” зараз коштує 3-5 грн

Наша компанія використовує чек-листи, які по суті є «пробниками» навчальних програм, і користувач може отримати безкоштовно цей документ, лише залишивши імейл та ім’я.

Таким чином ми в місяць збираємо тисячу нових поштових адрес, які потрапляють у дбайливі руки нашого імейл-маркетолога. А він вже далі «прогріває» цих людей, поступово готуючи стати нашими клієнтами.

Оперативне затримання

Щоб впровадити інструменти інтернет-маркетингу, агрокомпаніям потрібно почати з аналізу цільової аудиторії. Важливо зрозуміти, хто ваш клієнт — яка в нього освіта, де він працює, де живе, яке його цікавить і як він його буде шукати або вже шукає в інтернеті.

На основі цих даних ви формуєте ядро пошукових запитів, які використовують юзери, щоб знайти ваш товар в інтернеті і запускаєте пошукову рекламу.

Паралельно на підставі портрета цільової аудиторії даєте рекламу в Facebook. Таким чином ви починаєте отримувати релевантний цільовий трафік в перші ж тижні запуску рекламних компаній.

Дуже важливо, щоб на ваших посадочних сторінках або сайтах були продумані інструменти лідогенераціі. Наступний крок після того, як ви почали залучати перший цільовий трафік на свої сайти, — ви повинні підключати механізми аналітики.

У 2017 році порівняно з 2016-м кількість пошукових запитів в google щодо агротехніки зросла майже вдвічі

Далеко не всі користувачі, які цікавляться вашим товаром, відвідуючи ваш сайт, здійснюють які-небудь дії. Частина просто залишають його з різних причин. Аналітика допоможе вам зрозуміти їх, виділивши саме тих користувачів, які проявили інтерес до вашого продукту.

Ці дані можуть бути виражені в перегляді сторінок, часі перебування на сайті, взаємодії з формами реєстрації та іншими елементами.

Так чи інакше, виділяючи лояльну до вашого продукту аудиторію, ви можете використовувати її далі — для запуску компанії ремаркетингу і ретаргетингу, тобто повертати людей назад, щоб вони придбали товар, або залишили заявку, яка дозволить вам зробити лідогенерацію.

Наступний крок — це початок компанії «look-a-like», яка по суті є тими ж «схожими аудиторіями» і працює на підставі зібраної бази клієнтів. Наприклад, Фейсбук дозволяє нам знайти нових клієнтів на підставі тих, яких ми вже навели.

Ціна питання

З цього варто починати, але не варто обмежуватися. Звичайно, є сенс запускати і SEO, SMM, і просування на YouTube. Всі ці канали працюють спільно, але саме такий алгоритм я рекомендую агрокомпаніям, тому що він дозволяє в найкоротші терміни отримати перші результати.

Для інших інструментів все ж потрібен певний час, аби розігнатися.

У Google є статистика, на якій показаний тренд зростання пошукових запитів, пов’язаних агросектором, а точніше з сільгосптехнікою.

Як бачите, запити зростають. У 2017 році порівняно з 2016-м їх кількість зросла майже вдвічі, і цей тренд зберігається. Причому він характерний для всіх сегментів агробізнесу.

Це говорить про те, що все більше людей цікавляться товарами і послугами, пов’язаними з агро у всесвітній мережі. І інтернет-маркетинг буде давати все більше і більше результатів.

П’ять років тому, коли я починав працювати з забудовниками у столиці України, “клік” по запиту «купити квартиру від забудовника в Києві» коштував 3-5 грн. Зараз він обходиться забудовникам у 20-30 грн, а в годину пік, і всі 50 грн.

Для порівняння: у ніші агротехніки “клік” зараз коштує 3-5 грн. Тепер ви можете оцінити перспективи аграрної галузі з точки зору інтернет-маркетингу і запускати його механізми вже сьогодні.

Ярослав Яременко, спеціаліст по контекстній рекламі

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.