Більше половини світового ринку меду забезпечують п’ять країн — Китай, Аргентина, Україна, Індія і Мексика. При цьому найбільшу динаміку зростання демонструє саме Україна. За останні 6 років їй вдалося наростити експорт більш ніж в п’ять разів.

Загальний же обсяг експорту-імпорту меду сьогодні оцінюється в обсязі приблизно 650 тис. тонн. Ринок постійно зростає — приблизно на 5% щорічно, свідчать дані огляду, проведеного компанією «Асканія-Пак».

Аналітики відзначають, що український мед має кілька незаперечних переваг, які й створили можливість для зростання експорту. Серед них — натуральність; досить нейтральний смак і колір, що дає можливість використовувати його в харчовій промисловості, змішувати з іншими сортами меду для досягнення певних характеристик. Також важливими факторами є ціна і географічна близькість до основного ринку споживання (Європа).

У той же час видова бідність (99% українського медозбору становить соняшник) і споживчі властивості цього самого соняшнику, які не відповідають основним потребам ринку (швидка кристалізація), є суттєвою перешкодою для ефективного розвитку експорту: розширення географії й підвищення ціни продажу.

Основними ринками збуту для українського меду залишається Європа (близько 70% всього експорту) і США (близько 30%). Проте експерти відзначають, що з початку сезону 2017 поставки в США складають лише 10% від обсягу українського експорту.

Бджолярі часто дорікають експортерів, що останні не розвивають інші ринки збуту крім Європи і США, і це є однією з причин низької ціни на український мед.

Разом з тим, в компанії відзначають, що кожен з більш ніж 50 українських експортерів знаходиться в постійному пошуку нових ринків збуту та конкурентних переваг, і якщо б була така можливість, вже б давно український мед продавали і в Азію, і в Африку, і в ту ж Японію.

Чому ми не можемо розвивати продажі в інші країни? Все знову впирається в попит і культуру споживання, які там існують. Наприклад, в Японії, яка є третім (після ЄС і США) світовим імпортером меду, основу споживання становить прозорий або білий мед, і найпопулярнішим сортом меду є пастеризована суміш акації з ріпаковим медом.

В арабських країнах — навпаки, найбільш популярним є темний мед, з яскраво вираженим і дуже специфічним ароматом. Також цей ринок насичений дешевим медом з Китаю, натуральність і якість якого викликають певні сумніви, але середня ціна не перевищує $1,6 за кг. Крім того, і в Японії, і в арабських країнах покупець віддає перевагу рідкому меду. І в цьому випадку Україні фактично нема чого їм запропонувати.

Щоб підвищити прибуток, бджолярам радять вивчити свої слабкі сторони і розвивати можливості. Зокрема, необхідно вчитися збирати не 40 кг з однієї бджолосім’ї в рік, а набагато більше. Зимувати з мінімальними втратами. Доглядати за бджолами без антибіотиків. І нарешті, вчитися робити і заробляти на інших продуктах бджільництва.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...