Росії, яка з недавніх пір щільно взялася розвивати імпортозаміщення, замість яблук доводиться імпортувати відразу яблуні — адже місцевими сортами споживачів не здивуєш. Та й вони псуються дуже швидко порівняно з тими ж європейськими або китайськими, пише Blooomberg.

Ще в 2015 році, коли місцевий оператор «АФГ Національ» взявся за модернізацію, замість того, аби використовувати російські сорти, вони завезли 143 тис. саджанців з-за кордону. В цьому році молодий сад під Кавказом дасть близько 8 тис. тонн яблук Гала, Ред Делішиз і Гренні Сміт.

Сади, що ростуть в Краснодарському краї, неподалік від Чорного моря, — теж з іноземним корінням. Саджанці завозилися з Італії.

«Вирішивши використовувати нові технології у садівництві, ми зрозуміли, що національні дослідження в цій області відстають від європейських і глобальних тенденцій. Тому з самого початку взяли посадковий матеріал з європейських країн», — говорить Олег Райнов з «АФГ Національ».

Обладнання та ноу-хау Росія купує з-за кордону все частіше. За минуле десятиліття ця стратегія допомогла створити експортну потужність для масових культур, таких як пшениця і ячмінь. Але споживачі все ще покладаються на іноземні молочні продукти, фрукти й овочі, тому фермери імпортують краще насіння, обладнання для теплиць і навіть дійних корів для поліпшення виробництва.

«Ми закуповуємо багато імпортного обладнання. Це дорого, але надійно. Існують деякі внутрішні аналоги, але вони не такі ефективні», — говорить Андрій Голохвастов, генеральний директор компанії Agriconsult, що знаходиться в Санкт-Петербурзі.

Необхідність такого імпорту простимулювало продуктове ембарго, введене Росією в 2014 році — у відповідь на санкції Європейського союзу і США після російського вторгнення в Крим.

Але що цікаво — РФ є не тільки великим імпортером яблук, але й помідорів, сирів та іншої продукції. Причому закупівля обладнання за кордоном має й зворотний бік. Це стало поштовхом для зростання бізнесу низки європейських компаній-постачальників, включаючи DeLaval SRO в Швеції; GEA Group AG і Big Dutchman International GmbH в Німеччині; і голландських тепличних компаній Certhon і Kubo Group.

За словами Генка ван Туйла, менеджера по експорту продукції групи Kubo, вони розширили виробничі потужності після зростання продажів в РФ в минулому році більш ніж втричі. Поставки будуть збільшуватися і в 2018-му.

TH Group, виробник молочних продуктів, що базується у В’єтнамі, планує інвестувати $2,7 млрд у проекти в Росії для продажу на внутрішньому ринку. Вони вже найняла американську компанію для постачання близько 1100 молочних корів для ферми, яку відкрили в січні.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...