Висловлювали свої пропозиції закупівельники в ході круглого столу, що проходив вчора в рамках бізнес-форуму «Ягоди 2018 UA». Головні побажання до виробників – дотримуватися узгоджених графіків постачання продукції та забезпечувати відповідну її якість. Проте не завжди ягода повинна бути екстра-класу, є споживачі і на напівфабрикати. Те ж саме і з асортиментом – покупець знайдеться на все.

За круглим столом спілкувались:

  • Тетяна Гетьман, керівник проекту Info-Shuvar (інформаційного центру оптового ринку сільгосппродукції «Шувар», м. Львів)
  • Світлана Рябченко, співзасновниця підприємства «Оллбері» (Вінницька обл., закупівля та переробка ягід, експорт продукції)
  • Ніна Мілоцька, керівник проекту підприємства «Cарни-Холод» (м. Сарни, закупівля та замороження ягід, збереження та експорт продукції)
  • В’ячеслав Ходаковський, компанія LST-Polska (Польща, закупівля ягід, виробництво та дистрибуція заморожених ягід та фруктів)
  • Володимир Гуржій, компанія «АУСП Фрут» (м. Київ, агрегація та експорт фруктів і ягід).

Обговорювалось п’ять цілком актуальних для вітчизняних виробників питань, особливо для ягідників-початківців.  

 В чому полягає пропозиція вашої компанії щодо співробітництва з виробниками ягід? 

В’ячеслав Ходаковський

В’ячеслав Ходаковський (LST-Polska): Наша компанія зацікавлена в нових клієнтах з України. Компанія хоче закуповувати тут сировину, напівфабрикати. Тобто мова не йде про ягоди першого класу, нам може запропонувати свою продукцію майже кожен місцевий фермер. Раніше компанія закуповувала заморожені ягоди, а в нинішньому сезону вирішили купувати ще й свіжі. Цікавить полуниця, малина, смородина. Зібрали, охолодили ягоди – і завантажуйте в TIR та відправляйте до нас, в Польщу.

Володимир Гуржій («АУСП Фрут»): Ми готові агрегувати ягоди в Україні та постачати їх на ринки західної і північної Європи – зокрема, до Великобританії та Швеції. І в першу чергу, таких ягід як черешня та лохина.

Тетяна Гетьман (Info-Shuvar): На ринку «Шувар» кожного сезону в середньому продається близько 1000 тонн ягід. Ягідний сезон на ринку вже стартував. Зараз почала прибувати свіжа лохина та малина з Іспанії.

Світлана Рябченко («Оллбері»):  Ми – експортно-орієнтована компанія. На цей сезон ціни вже маємо. Зокрема, суницю, малину та лохину вже готові контрактувати.

 Які переваги вашої пропозиції? Чому саме з вашою компанією мають співпрацювати виробники ягід? 

Тетяна Гетьман

Тетяна Гетьман: Наш ринок – це найбільш потужний канал збуту ягід у Західній Україні. Причому у нас можна продавати як свіжу ягоду – на відкритому майданчику, так і охолоджену – у терміналу. Зараз в терміналі монтується вітрина з освітленням, де можуть виставлятися якраз охолоджені ягоди. Вони повинні будуть відповідати певним специфікаціям. За якістю продукції будуть спостерігати відповідні співробітники ринку. В терміналі можна орендувати навіть офісне приміщення. Основний обсяг продукції пропонуємо зберігати в камерах.

Світлана Рябченко: В цьому році вже можемо заключати контракти в євро – європейці почали нам довіряти.

Ніна Мілоцька

Ніна Мілоцька («Cарни-Холод»): Наша компанія може оперативно реагувати на різні позаштатні ситуації у постачальника. Скажімо, виробник не зміг з якихось причин продати на внутрішньому ринку партію свої ягід. Ми можемо в такому разі її оперативно заморозити та викупити, чи повернути замовнику збережену продукцію. 

В’ячеслав Ходаковський: Не кожен виробник може запропонувати ягоди екстра-класу – ми зацікавлені в сировині. LST-Polska гарантовано платить за продукцію, яку компанія прийняла. Ми прагнемо бути надійними платниками і лояльними до виробників.

Володимир Гуржій: Ми теж надійний платник. До того ж, географія продаж у нас цікава, особливо для амбітних виробників – Європа, Дубаї, Катар.   

 Які труднощі чи проблеми вбачаєте у сфері збуту продукції для українських виробників? 

Світлана Рябченко: Ціни на полуфабрикати, про які вела мову тут польська компанія, дуже низькі. Такому рівню цін відповідає зовсім не та продукція, яку українці звикли постачати у супермаркети. І як така продукція проїде 500-700 км, незрозуміло.   

Володимир Гуржій

Володимир Гуржій: Хочу відразу попередити тих, вперше розпочинає відвантажувати ягоди в Європу – ви повинні бути готовими до виникнення багатьох проблем. Справа в тому, що українську продукцію в Європі до недавніх пір не розуміли. Ніхто не знав, що вона собою являє. І зараз ми знайомимо західні країни з українським продуктом. Головна проблема сьогодні – наскільки український виробник вже готовий постачати продукцію певної якості в обумовлених обсягах. Одна з несподіванок, яка очікує деяких виробників – їх продукція не відповідає вимогам до якості товару на Заході. 

 

 Що можете порекомендувати виробникам ягід? 

Ніна Мілоцька: Рекомендуємо виробникам ягід дуже ретельно зважувати всі ризики, зокрема, коли вирішується питання про те, свіжі ягоди відвантажувати на експорт чи заморожені. Нещодавно бачила на митниці шість вантажівок з мороженою малиною, які  стояли на кордоні між Україною і Польщею вже 11-й день. А якби малина була свіжою, було б зовсім погано. Щодо супроводжувальних документів на продукцію, то їх кількість дійсно велика, і треба бути готовим всі ці документи представити митникам.

Тетяна Гетьман: Передпродажна підготовка ягід має дуже важливе значення для успішних продажів. Розуміючи це, ринок «Шувар» зараз модернізує інфраструктуру, щоб зберегти холодний ланцюг для продукції. Адже на «Шуварі» немало ягід закуповують навіть представники HoReCa, нерідко – для декору, тому вимоги до зовнішнього вигляду ягід високі. Не слід також ігнорувати інтернет-торгівлю. Приміром, ринок «Шувар» вже має свій інтернет-магазин. На виставці Fruit Logistica-2018 у лютому слово Amazon звучало не рідше за слово фрукти.  

Володимир Гуржій: Стосовно малини треба розуміти, що її складніше підготувати до тривалого перевезення. Хоча якщо виробник цю ягоду має і експортувати хоче, то робити це можна. Але такі експерименти недешеві. Взагалі ж, краще починати освоювати експорт з тієї продукції, яка може довго їхати і довго продаватися. Я також вважаю, що експорт слід розцінювати як інвестицію в майбутнє і як підвищення безпеки ягідного бізнесу. Адже додатково до продажів на внутрішньому ринку з’явиться ще один канал збуту. І треба думати більше не про кількість, а якість продукції

 Яким ви бачите свого ідеального партнера? 

Володимир Гуржій: Стабільна компанія, яка готова навчатися і хоче зростати.

В’ячеслав Ходаковський: Чесний партнер. Якщо я замовляю, наприклад, 20 тонн ягід, то повинно надходити 20 тонн а не 15.

Ніна Мілоцька: Той, що забезпечу регулярні планові поставки якісного продукту. В ідеалі – який може узгодити графік поставок на початку сезону і потім його дотримуватись.

Світлана Рябченко

Світлана Рябченко: Який може забезпечувати стабільну якість ягід і дотримуватися  фіксованої ціни хоча б на 3-4 дні. Тому що буває так, що ми виїжджаємо до клієнта, вивозимо тару та технологів в поле, а хтось прибігає, обіцяє на 50 копійок більше і фермер починає задкувати…

Тетяна Гетьман: Ми відкриті для всіх. А ідеальні партнери для нас ті, які беруть на себе відповідальність за якість продукції, які постачають продукцію на ринок регулярно, не залежно від ринкової ціни. 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.