10609631_817162521667115_1018356194276897106_n
Фото: Facebook

Усім бажаючим починати свою власну справу в якості виробника вина спочатку необхідно вивчити технологію виноробства, а також врахувати, що основні статті витрат можуть «з’їсти» чималу частину бюджету. Такими рекомендаціями поділився Ігор Заїка, власник виноградного господарства та винороб.

«Зазвичай однією з найсерйозніших статей витрат є ємнісний парк (дубові бочки, якщо виноробня збирається використовувати саме їх), обладнання та приміщення», – говорить Заїка.

А ось свої виноградники мати не обов’язково. Виноробство і виноградарство – різна діяльність, тому виноробні можна успішно співпрацювати з місцевими виробниками винограду.

Наприклад, у серпні 2017 року Мускат білий, Мерло та Каберне від виробників Одеської області можна було придбати за ціною від 17 грн/кг. Наприкінці вересня столовий виноград Шоколадний Екстра від фермерських господарств Одещини коштував оптовим покупцям 30 грн/кг.

У власну справу Ігор Заїка вклав свого часу $10 тис. і це, враховуючи, що виноробню збудував власноруч, щоб зекономити. У своєму виробництві використовує як виноград з власного виноградника, у якому, до речі, понад 200 сортів, так і закуповує ягоди у південних регіонах України. За рік Заїка виготовляє близько 1,5–2 т вина, переробляючи 2–3 т винограду. Збуває свою продукцію переважно через Інтернет, а також на виставках та фестивалях.

За словами винороба, зазвичай винна справа в Україні окупається за 3–5 років, в залежності від різних факторів: кількості виробленого вина, його якості і ціни.

«Адже, звісно, набагато простіше зробити малу партію доброго вина, ніж велику. І цим якраз і цікави дрібні виноробні», – говорить він.

Днями в Україні прийняли закон, який має спростити вихід на ринок дрібним виробникам вина, проте Заїка говорить, що радіти рано.

«Закон ще має підписати Президент, а потім потрібно дочекатися підзаконних актів від Кабміну, які б пояснили, як цей механізм буде працювати. Словом, поки що це тільки світло в кінці тунелю», – говорить він.

Але в цілому на ринку впровадження цього закону позначиться позитивно. На позиції великих підприємств це практично не вплине, але підвищить планку якості вина, внесе різноманітність і спровокує появу класу людей, яким буде цікаво пробувати все нові і нові види місцевих вин, вважає Заїка. А як бонус це може дати поштовх розвитку туризму: куштувати місцеве вино напевно буде цікаво, як українцям, так і іноземцям.