Частина перша тут

Погляд постачальників на попит аграріїв

Технологія вертикального обробітку грунту відносно нова для українських аграріїв. Хоча деякі постачальники і почали пропонувати відповідну техніку декілька років тому, фактично диковинні агрегати з’являлися лише у ентузіастів та завзятих новаторів. А от в останні два роки ринок, схоже, реально почав формуватися і в Україні. Це констатують більшість з постачальників техніки верті-тілл на вітчизняний ринок. 

Vorobjov2 Grejt Sajt Kompaniyi
Андрій Воробйов

Зокрема, директор компанії «Грейт Плейнз Юкрейн» Андрій Воробйов говорить, що їх клієнти все більше цікавляться технологією вертикального обробітку грунту і попит на їх агрегати зростає. За його інформацією, індивідуальних продажів «вертикальних» агрегатів Great Plains у 2017 році було набагато більше, ніж роком раніше. Систем для вертикальної грунтообробки теж було продано більше, ніж у 2016 році. За останній рік клієнти придбали приблизно 10 таких систем – пар агрегатів Макс-Чизель та Турбо-Макс, призначених відповідно для основного та передпосівного обробітку грунту, каже директор підприємства. Оцінюючи в цілому ситуацію зі збутом агрегатів верті-тілл, визнає, що позитивна динаміка є, але разом з тим вважає, що попит більш сталий, ніж динамічний. Мабуть, проглядається невдоволеність керівника абсолютними розмірами обсягів продажів такої техніки.                

В нашій країні попит ще не настільки активний, як на батьківщині машин vertical tillage – в США чи в Канаді. Але виробники вже відчули увагу до таких агрегатів і намагаються запропонувати аграріям свою техніку. Зараз агрегати для вертикального обробітку грунту реально продаються в Україні. На цю технологію є попит. І це незаперечний факт, стверджує керівник відділу продажів компанії УАПК Дмитро Сакунов. «Безпосередньо наша компанія почала пропонувати вітчизняним аграріям агрегати Excelerator з осені 2016 року. Ми демонстрували цю машину вперше на «Битві титанів». Один з аграріїв Київської області, побачивши її там, відразу і придбав. За 2017 рік ми продали шість машин. В нинішньому році станом на кінець лютого законтрактована ще одна», – говорить представник компанії, що займається дистрибуцією техніки Kuhn Krause в Україні. І висловлює свою оцінку ситуації в цілому у «вертикальному» сегменту ринку: «Наскільки мені відомо, у компаній, що раніше вийшли на ринок, динаміка продажів в Україні позитивна».

Sakunov Uapk Bez Chobit Arhiv Spikera
Дмитро Сакунов (другий зліва-направо)

А в іншій компанії, яка просуває на українському ринку техніку для вертикальної грунтообробки вже 6 років заявляють, що їм вдалося за минулий рік збільшити обсяги продажів в декілька разів, і що є сподівання наростити збут в нинішньому році ще вдвічі. «Якщо 3-4 роки тому ми продавали в Україні по 10-15 агрегатів Salford  серії RTS, то в 2016 та в 2017 роках – вже приблизно по 80 машин. А от щодо 2018 року ми губимося в здогадках. Може так вийти, що продамо стільки ж, як за два попередні роки разом взяті. Згідно наробок та звітів регіональних продавців вимальовується потреба у 160 агрегатах», – говорить бренд-менеджер Salford  «Аграрної індустріальної компанії» Сергій Кривошеєнко. Може виникнути відчуття, що компанія розкопала золоту жилу.

Kryvosheyenko Aik Sajt Kompaniyi
Сергій Кривошеєнко

Хоча головний продавець підприємства набагато простіше пояснює секрети успіху. По-перше, це наполегливість у пошуку тямущих фермерів. А по-друге, зворотній напрям просування пропозиції у великих агрохолдингах. «Тут нерідко – грамотний головний агроном чи директор по виробництву, але недостатньо толкові фахівці у господарствах, – розповідає Сергій Кривошеєєнко. – Тому  з такими підприємствами ми працюємо так: знаходимо грамотного агронома на місці, а потім вже з ним йдемо «наверх».

Представники ще однієї американської торгової марки шукають шляхи до гаманців українських аграріїв. Менеджер представництва Summers в СНД Ярослав Євтушенко розповідає, що вони вже мають потенційних клієнтів та дилерів в Україні, з якими зараз спілкуються щодо майбутніх продажів, зокрема, шукають аграріїв, які куплять техніку напряму з США. На думку цього менеджера, в Україні зараз біля 50% ринку техніки для вертикального оборобітку грунту належить компанії Salford, хоча в США ситуація інша – там близько 35-40% продажів перепадає на бренд Sammers. Звідси і оптимістичний погляд представництва на розвиток на українському ринку.

Зі свого боку продакт-спеціаліст з посівної та ґрунтообробної техніки корпорації AGCO по Східній Європі Сергій Лук’янець інформує, що за технологією vertical tillage в Україну можуть поставлятися агрегати Challenger, відомі в США під брендом Sunflower. Продажі агрегатів серії 6600 тут вже були, але кількість їх суттєва менша, ніж компанія хотіла би. «Через те, що ринок України ще вкрай чутливий до цін, ми поки що не можемо похвалитися великими обсягами продажів цих агрегатів на території України», – каже спеціаліст. Хоча в цілому попит на техніку vertical tillage в Україні відчувається, констатує він. І додає: «В сегменті техніки vertical tillage в Україні непогано представлений бренд Great Plains. Непогані агрегати пропонує також Case IH. Намагалась завозити свої моделі і компанія John Deere, але не знаю, чи були продажі».

Agco 039 2
Сергій Лук’янець Фото: kurkul.com

Постачальники також відзначають суттєве розширення географічних меж щодо попиту на машини верті-тілл в Україні. Географія наших клієнтів широка – від Волині до Дніпропетровщини та від Чернігова до Запоріжжя і Херсона. Земельний банк цих господарств – від 6-8 до 50 тис.га, розповідають в компанії «Грейт Плейнз Юкрейн».

Агрегати Excelerator іншого постачальника вже працюють на полях Дніпропетровської, Рівненської та Київської областей. Торгові майданчики компанія УАПК має в Київській та Запорізьких областях, на днях планує додати ще одну – на Хмельниччині.

Однією з причин підвищення попиту на технологію майже в усіх регіонах України стали зміни клімату, який стає більш посушливим, вважають фахівці. В минулому році багато аграріїв вже Полтавської області почали серйозно задумуватися над питанням, як зберігати вологу у грунті, говорить Дмитро Сакунов. На його думку, у сільгоспвиробників вже є якісне насіння, гарні мікродобрива і точне землеробство. А обмежуючим фактором стає дефіцит вологи, без якої ні насіння, ні добрива не можуть реалізувати весь свій потенціал. «У підсумку агрегати для вертикального обробітку грунту вже купують аграрії і центральних регіонів України, а не тільки південних. Зокрема, в Полтавській та Київській областях», – констатує фахівець.

Про підвищення попиту на нову технологію свідчить також поява останнім часом на вітчизняному ринку техніки для вертикального обробітку грунту нових торгових марок – Kuhn Krause, Gates та інших. І відповідно, нових постачальників – компаній УАПК, БАН Інтернешнл Україна т.і. З’явилася інформація навіть про те, що деякі вітчизняні виробники намагаються створити власний продукт по аналогії з закордонними зразками. Тому скоро зможемо дізнатися, чи стали копії кращими за оригінали. Продемонструвала наявність інтересу екзотичної технології також нещодавня виставка «Зернові технології», яка проводилась у Києві. Експоненти кажуть, що з’явились нові замовлення на демонстрацію агрегатів на полях потенційних клієнтів.

Експерти гадають, що попит на нову для України технологію обробітку грунту буде і надалі зростати, а обсяги ринку техніки верті-тілл з кожним роком будуть зростати. 

 

Хочете знати, як українські дистрибутори та дилери сільгосптехніки розуміють технологію vertical tillage? Читайте тут