Продовження. Перш частина тут

За даними компанії Ipsos, господарі чотирилапих найчастіше купують корми у зоомагазинах (84%), супермаркетах (77%), продуктових магазинах (40%), розплідниках (5%) та інтернеті (3%). Саме в таких пропорціях розповсюджує свій продукт і Kormotech.

В 2008 році компанія спробувала вперше потрапити в супермаркети. «Проте там нас ніхто не чекав, — каже Вовк. — Полиці були розкуплені транснаціональними компаніями. Ми запропонували мережам продукти під їхніми торговими марками, а вони натомість погодились дати нашим брендам невелике місце на полиці».

Спочатку «Кормотех» потрапив у Metro Cash & Carry. Оскільки корми львівської компанії сертифіковані згідно зі стандартом ISO 22000, вони з легкістю пройшли аудит та отримали свої перші 5% вітрини.

Сьогодні Kormotech продається у всіх ключових мережах — Metro, Auchan, Fozzy Group, АТБ, Billa, Велика Кишеня, Фуршет.

Складніше за всіх було зайти у «Фоззі». «Вони хочуть преміальних, виняткових продуктів, — пояснює Вовк. — Потрапили ми туди не одразу, проте сьогодні маємо гарні результати».

У більшості українських мереж частка полиць “Кормотеху” серед аналогічних товарів складає близько 30%. 

Дещо складнішим було прорубати вікно у Європу. Вхід у Truffaut почався у 2013-му з участі у тендері. Про те, що французи шукають нового виробника privet label, топи «Кормотеха» дізнались від одного із своїх партнерів.

Львів’яни пройшли тести у Франції та Голландії на якісні параметри, смаковитість. підійшли за ціною і врешті перемогли — причому суперників із Франції та Бенілюксу.

Для Truffaut партнерство з українцями було в новинку. Раніше вони не працювали з нерезидентами ЄС. Вирішення юридичних питань взяв на себе «Кормотех». 

Від дня початку підготовки до експансії в ЕС до першої партії у Truffaut пішло два роки. Якість українських кормів вразила вимогливих французів. Через півтора роки в Truffaut захотіли працювати вже з власними брендами української компанії. Optimeal став першим.

Собача робота

Коли Kormotech починали у 2000-х, в Україні не було фахівців з виробництва кормів для домашніх тварин. Тому вони запросили експертів із Європи та США, де раціони для котів та собак створюють вже 150 років.

Команда компанії будувалась фактично з нуля. Багато хто з ключових менеджерів робили кар’єру з самого низу. Наприклад, нинішній директор виробництва Ігор Параняк починав оператором пакувальної дільниці.

Сьогодні він керує більш ніж 300 співробітниками. Більшість з них задіяні на заводі, що виробляє вологий корм. Це немало у порівнянні з аналогічними виробництвами в Європі. Зараз Kormotech прагне автоматизувати процеси. Приміром, “сухим” заводом фактично управляють двоє людей.

Але перетворитись на роботів персоналу «Коромтеху» не загрожує — вони завжди близькі до природи — 85 % команди мають котів та собак. До речі, кадровики компанії в підборі співробітників надають перевагу тим, хто любить тварин.

Офіси Kormotech створені дружніми до тварин, а на роботу можна брати власних собак. Компанія навіть запровадила всеукраїнську акцію “Візьми собаку на роботу”.

Проте, на виробництво чотирилапим вхід заборонено — це порушує санітарні норми та і, взагалі, там вони можуть отримати травми. В офісі ж – навпаки – собака створює особливу атмосферу, кажуть в Kormotech. Мовляв, це додатковий стимул розім’ятися під час гри, прогулятись в парку поруч з офісом.

«Ніяких незручностей це не створює, — розповідає Вовк. — тварини знають вже офіс, людей і почувають себе комфортно. Для адаптації собаки в компанії потрібно не більше тижня».

Інша справа — коти. Якщо собаки більше прив’язані до хазяїна, то коти – до дому. «Транспортування та зміна локації для котиків дуже великий стрес, тому ми не рекомендуємо їх брати на роботу, — каже голова Kormotech. — Хоча, звісно, це можливо».

Доктор Хаус

Друг і за сумісництвом асистент Вовка по питанням доброти — вест-хайленд-уайт-терьер по кличці Хаус. Цей дуже позитивний й допитливий собака періодично буває в офісі. І дуже сумує, коли доводиться сидіти вдома. «Навіть, хворіти починає», — додає власник.

Ростислав Вовк та його Хаус

Дома його настрій не в змозі підняти навіть весловуха кішка Джі-Джі, бо вона одиначка по натурі й компанію не дуже любить. Але є річ, що поєднує кішку з собакою, — їжа компанії Kormotech. Обидва люблять Optimeal.

«Зрідка, за рекомендацією ветеринара, якщо є нюанси зі здоров’ям улюбленців – купуємо лікувальні дієти від інших виробників», — зізнається Вовк.

До речі, ідея подружити під одним брендом «Клуб 4 лапи» вічних ворогів — рідкісний маркетинговий хід у світовій практиці, підкреслює Длигач. Наприклад, так робила Royal Canin, а в основному котів та собак розділяють.

«Таким засобом Kormotech позиціонує свій продукт як клубний, напівпрофесійний, який заводчики рекомендують любителям, — каже Длигач. — Ідея клубного формату переродилася в маркетингову комунікацію, тобто створення і спонсорування реальних клубів любителів тварин».

В цій стратегії важливо, що між собачниками і кошатниками не проводиться вододіл, що для тих і інших використовуються одні і ті ж технології просування. До того ж, “Клуб 4 лапи” є співучасником будь-яких рухів, конкурсів, технологій, професійних презентацій.

Команда “Кормотеху” із своїми улюбленцями

«Те, що вони орієнтувалися на людей, які можуть любити і котів, і собак, дало компанії значне розширення клієнтської бази, більш високу лояльність, перетікання клієнтів від котів до собак і навпаки. Словом, багато переваг синергії», — резюмує стратегічний і маркетинговий консультант.

Закінчення історії тут

Дмитро Громов

Фото надані компанією

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.