Найбільш безпечно для українських виробників виходити на африканський ринок пулом компаній. Це зменшує не тільки ризики, але й витрати. Такої думки Сергій Свистіль, віце-президент Торгово-промислової палати України.

Перед виходом на Африканський континент варто ознайомитися з податковими та регуляторними аспектами торгівлі, особливостями бізнес-культури та експортним досвідом інших компаній, радить фахівець.

Послідовність дій з просування виглядатиме таким чином:

  • визначити ставлення до країни на економічному та політичному рівні;
  • визначити концептуальні засади експортної політики;
  • оцінити маржинальність експорту по категоріям товарів;
  • провести маркетингове дослідження;
  • відвідати країну для встановлення корисних контактів;
  • сформувати пул потенційних експортерів;
  • укласти договори або меморандуми з  місцевими ТПП та бізнес-асоціаціями;
  • провести торгову місію;
  • укласти договори на міжурядовому рівні;
  • створити спільні підприємства;
  • взяти участь у державних проектах, тендерах, тощо.

В ТПП рекомендують звернути увагу на ринок Гани та Нігерії. Правова система цих держав найбільш наближена до європейської, вони мають зручну логістику та є членами ECOWAS — регіональної спілки країн Західної Африки. Окрім того, Гана та Нігерія — це західні ворота на ринок Африканського континенту.

Пріоритетними категоріями експорту до Нігерії в ТПП називають сільгосптехніку, сучасні технології виробництва та продуктові групи товарів, що там не виготовляються. Ринок Гани, найбільш розвинутий в Африці, потребує м’ясної продукції, і тої ж таки сільгосптехніки та сучасного обладнання.

«Українські компанії готові виходити на африканський ринок, а ми – забезпечувати їм підтримку», — каже Свистіль. Зокрема, йдеться про логістичну підтримку проведення місії (оплата перельотів, готелів, трансферу), організацію проведення зустрічей тощо.

До слова, Африка нині входить в ТОП-3 напрямки збуту української сільгосппродукції — наряду з Азією та Європейским союзом. За 9 місяців 2017 року вітчизняний сектор АПК поставив туди продукції на $2,0 млрд.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.