Українські фермери нарощують виробництво часнику і власного посадкового матеріалу. Таку тенденцію озвучила Ганна Морозова, глава СОК «Часниковий кооператив «УкрАП», передає «АПК-Інформ: овочі і фрукти».

На її думку, посівні площі під часником і далі будуть зростати, оскільки українські фермери почали активно вирощувати повітряну цибулину в якості посадкового матеріалу.

Крім того, останнім часом великі виробники почали проявляти інтерес до вирощування цієї культури. За останні три роки одразу три великих агрохолдинги включили часникові плантації в структуру сівозміни.

Експерт також додала, що український часник має високий експортний потенціал. «Найближчим часом Україна може зробити справжній прорив на міжнародному ринку часнику», — прогнозує Морозова.

Попит на український часник відзначається в європейських країнах, таких як Латвія. Інтерес також проявляє Бразилія і Малайзія. Однак, Україна поки не може забезпечити відповідні обсяги продукції для гарантованих стабільних поставок.

Покупцям необхідно пропонувати якісну, упаковану і відсортовану продукцію. «Ми ні в якому разі не будемо продавати часник насипом, як це робиться зараз. Таке не можна назвати продукцією», — підкреслює глава кооперативу.

Також для більшого інтересу зарубіжних покупців і партнерів до української продукції необхідно щоб на ній було вказано «Made in Ukraine», вважає експерт.

Відзначимо, що світовим лідером з експорту часнику є Китай, на його частку припадає 73% світових зовнішніх продажів. Також у ТОП світових експортерів часнику входять країни ЄС, Південної Америки, а також Мексика, США та Індія.

Україна в 2016 році зайняла лише 43 місце серед світових експортерів часнику. Більш того, Україну обігнали в обсягах експортних продажів навіть країни, де вирощування часнику є проблематичним — Оман, Сирія, Сінгапур, Саудівська Аравія та інші.

Нагадаємо, що Україна щорічно імпортує близько 6 тис. тонн часнику, переважно з Китаю. Вітчизняне виробництво цього продукту не покриває потреби в ньому. Причина переважаючого китайського імпорту – його низька ціна і товарний вигляд.

Про те як перемогти Китай на ринку часнику і виникненні «Українського часникового кооперативу УкрАП» читайте тут.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.