До Південно-Східної Азії можна продати заморожену та брендовану по 300-350 грн/кг або в 18 разів дорожче, ніж здаючи на переробку вдома. Такими розрахунками в Facebook поділився Андрій Ярмак, економіст інвестиційного відділу ФАО.

В 2017 році середня ціна на малину для подальшої заморозки на внутрішньому ринку становила 15-18 грн/кг. Маючи власну або кооперативну заморозку можна було отримати ціну в 40 грн/кг. Навіть у такому випадку заробітки фермера зростуть в 2,2 раза.

Якщо ж продукцію брендувати, просувати на європейські ринки, то ціна продажу стартуватиме від 80 грн/кг.

«2018 рік повинен стати роком маркетингу в агросекторі України. Зараз це наше вузьке місце, що не дозволяє заробити більше», — констатує Ярмак.

Ще більше можна заробити на свіжій малині, але такий бізнес і більш складний. Для цього потрібні інвестиції, передусім — в людей, додає спеціаліст.

Загалом за прогнозами ФАО, в 2018 році Україна збільшить зовнішні поставки малини на 40%, закріпившись на позиції четвертого найбільшого експортера у світі.

До слова, малиновий бізнес потребує чималих інвестицій. Створення підприємства, яке вирощувало б ягоди на 20 га з подальшою заморозкою, обійдеться в $300 тис. Окупиться такий бізнес за 4,5 роки, підрахували в Pro-Consulting.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...