Після втрати російського ринку вітчизняні садівники переорієнтувались на Європу. Тим більше, що з угодою про Асоціацію зникли технічні бар’єри щодо експорту.

«Українські яблука почали конкурувати з польськими, — розповів в ефірі AgroFM Дмитро Крошка, голова асоціації «Укрсадпром». — Наша перевага — в якості. Український продукт більш природний, має натуральний аромат, кращі смакові властивості. Все завдяки сприятливим кліматичним умовам, а також вдвічі меншій кількості обробок пестицидами».

Вітчизняні фрукти вийшли на ринок Великобританії, Швеції, Норвегії. Покупці з першої спроби відчувають різницю між українськими і польськими яблуками, говорить Крошка. Над чим лишається попрацювати, так це передпродажною доробкою: фасуванням та маркуванням.

Ще один перспективний ринок — Індія. Він може поглинути ті ж об’єми, які свого часу Україна експортувала до Російської Федерації.

«Тут невисокі вимоги до якості, але ринок величезний. Питання лише в кількості якісної продукції, що може туди доїхати», — каже голова «Укрсадпрому».

Зазначимо, цього року українські яблука продають вдвічі дорожче, ніж торік. Оптові ціни стартують від 9-12 грн/кг, а роздрібні часом перевищують вартість мандаринів та бананів. Така ситуація склалась через весняні заморозки, що добряче урізали якість та кількість врожаю.