Продовження огляду. Попередню частину (другу) читайте тут

Яких українських товарів купують за кордоном найбільше

В структурі продовольчого світового експорту України переважає соняшникова олія, кукурудза та пшениця. На відповідні групи товарів, за інформацією Мінагрополітики, припадає (за підсумками перших 10 місяців 2017 року) близько 25%, 16% та 15% загального агроекспорту країни. В цілому не дуже відрізняється від цієї картини і ситуація по експорту аграрної та харчової продукції, зокрема, до країн Азії, Африки, Америки, Австралії та Океанії.

Більш цікавим є питання пошуку перспективних, нових ніш на міжнародному продовольчому ринку. Щоб це зрозуміти, доцільно проаналізувати, за рахунок постачання яких саме товарів із України різні країни світу потрапили до нашого Рейтингу найбільш динамічних імпортерів українського агро.

Отже, 15 країн із 30 купували українські зернові культури, 12 країн — жири та олії тваринного або рослинного походження, 10 — цукор і кондитерські вироби з нього, 6 — насіння і плоди олійних рослин, а 5 країн більше купували українське м’ясо, їстівні субпродукти, молоко та молочні продукти.

При цьому, Туреччина, Єгипет, Ізраїль, Туніс та Південна Африка більше купували зернові культури; Індія, Ірак та Ангола – рослинну олію; Судан, Кот-д’Івуар, М’янма, Сомалі, Того, Шрі-Ланка та Лівія – цукор; Іран, Пакистан та ОАЕ – насіння і плоди олійних культур; США – мед натуральний; Грузія – м’ясо та субпродукти.

Нові для України ринки експортери тестують у 2017 році. І тестують, як свідчить офіційна статистика, дрібними поставками олії (в Сальвадор та Барбадос), алкогольних напоїв (в Уругвай та Мартініку), борошна та круп (в Чад), м’яса та субпродуктів (в Домініку), а також відходів харчової промисловості (в Перу). Обсяг тестового постачання в такі країни зазвичай не перевершує суму в декілька десятків тисяч доларів, вартість найбільшої з подібних партій в нинішньому році склала $193 тис. Тут головне – інформація, яку отримує український експортер.

головне в тестових партіях – це інформація, яку отримує український експортер

На олійно-зерновому фоні частка нетрадиційних товарів в експорті до екзотичних країн регіону А4 зростає. Поступово в асортименті постачальників з’являються і нові товарні позиції, окрім вже звичних – рослинних жирів та зернових. Тому підвищеної уваги експортерів заслуговують продажі в будь-яку країну, якщо у грошовому вимірі він складає від $1 млн. Такий рівень, на думку експертів, вже свідчить про привабливість експорту обраного товару в цю країну і гарантує, що цей ринок ще не насичений. Оперативний моніторинг невеликих, мільйонних обсягів поставок сприяє своєчасному виявленню нових, потенційно перспективних напрямків для українського експорту.

За підрахунками AgroDay, у 2017 році українські експортери по майже 70 товарним позиціям хоча би до однієї з країн регіону А4  досягли позначки у $1 млн. Але, які з 70 найменувань експортного продовольства є найпопулярнішими?

Ось перша десятка таких товарів:

Дивитися товарні групи

Це друга десятка популярної агропродукції в регіоні А4:

Дивитися товарні групи

Всього в регіоні А4 станом на початок жовтня нинішнього року налічувалось лише 74 країни, які активно експортували українську продукцію. В інші 49 країн цього екзотичного регіону поставки (в розрізі окремих товарних позицій), за даними Держстату, були незначними. Нерідко, саме їх, потрібно розцінювати лише як тестові товарні партії, про які йшлося вище.

Найбільш різноманітний експорт продовольства з України у 2017 році (з середнім чеком експорту – не меньше $1 млн) надходив до таких країн:

Дивитися країни

До інших 40 країн регіону українські компанії експортували на мільйонні суми від 2 до 8 видів продовольчих товарів. А агроекспорт до 25 інших країн регіону А4 був взагалі «моногамним» – в обсягах понад $1 млн до них постачались товари лише однієї товарної групи.

в обсягах понад $1 млн постачались товари лише однієї товарної групи

Наводимо скорочену версію матриці максимального попиту на агропродукцію для 15 найпопулярніших видів українського продовольства для 10 найбільш популярних серед вітчизняних експортерів країн регіону А4. Зрозуміло, що увагу амбітних виробників та експортерів привертають в цій матриці в основному ті країни та товари, по яких є найбільші обсяги експорту. Приміром, олія чи кукурудза популярні в Ізраїлі та ОАЕ, або поставки олії — знаходять найбільше покупців в Індії, а пшениця —  у Єгипті. А ті  підприємці, які лише починають експортувати агропродукцію зосереджуються, наприклад, на «одномільйонних» поставках олії до В’єтнаму, ячменю та гороху – до Єгипту, м’яса та борошна – до Лівану, масла вершкового – до Індії чи шоколаду – до Китаю (в таблиці вони зображені цифрою 1).

Четверту частину огляду читайте тут

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.