Щорічно 600 представників покоління індиго потрапляють в проект американського Forbes «30 Under 30». Редакція американського місячника відбирає 30 бізнесменів-початківців в 20 галузях, які створили успішний стартап з оригінальною ідеєю до свого 30-річчя. Такий список Forbes публікує вже сьомий рік поспіль, і за цей час в рейтингу побувало близько 4000 «випускників».

Редакція AgroDay вибрала з учасників останнього випуску «30 Under 30» найцікавіші проекти, пов’язані з аграрною сферою.

Історія друга. Закуска із пива

«Їжте пиво», — свідчить напис на футболках 27-річних Деніела Курзрока і Джордана Шварца, засновників переробної компанії ReGrained. Спочатку Ден і Джо, тоді ще студенти Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі (UCLA), дійсно “їли” пиво у великих обсягах на студентських вечірках.

Згодом вони навчилися в ньому розбиратися. Крафтове пиво було зовсім іншим на смак, але його не завжди і не скрізь купиш. Студенти зробили хід конем — вклалися в міні-пивоварню, щоб улюблений напій був завжди під рукою.

Процес друзі осягали поетапно, він дарував безліч відкриттів. Наприклад, Деніела і Джордана вразило божевільна кількість “використаного” зерна, яке залишалося після виготовлення чергової партії пива.

«Ми виробляли за один день 20 л, від яких залишалася ще й добра діжка переробленої каші. Що з усім цим робити? Ями для компосту у нас не було, свиней теж», — згадує Курзрок.

Тиждень за тижнем цілі чани зернових відходів відправлялися в сміттєві контейнери поруч зі студентським кампусом. Вологий солод апетитно пахнув, нагадуючи свіжоспечений хліб. До речі, цю особливість солоду відзначають більшість пивоварів-аматорів. Ідея осяяла друзів миттєво. Так можна було б позбавитися відходів та заробити на смачних запахах. «У нас немає свиноферми, зате ми можемо нагодувати велику кількість тусовщиків, — каже Шварц, — і ми вирішили спекти з решти відходів цільнозернові хлібці».

Після декількох місяців випікання хлібців в проміжках між приготуванням пива друзі зрозуміли кілька речей. По перше, як з’ясували розробники, відпрацьоване зерно набагато корисніше повноцінного. Справа у тім, що пивоварний процес відбирає у сировини потрібний йому цукор, і продукт стає дієтичним.

Водночас, у решти сировини залишається досить поживної цінності: 20% рослинного білка і 35% клітковини. Це стільки ж, скільки в мигдалі і втричі більше, ніж у вівсі. Прекрасний матеріал для низькокалорійної закуски з приємним горіховим ароматом.

Ден, Джо та ціла команда їх однодумців з числа таких же студентів як вони вирішили розробити більш широку бізнес-модель своєї справи. ReGrained стала не просто пекарнею, а справжнім переробним підприємством, яке почало приймати зернові відходи у крафтових пивоварень.

Стартапери все більш заглиблювалися в розвиток нової справи. Хлібці були смачні, але їх випікання було трудомістким процесом, а кінцевий продукт мав короткий термін зберігання. Інноваторам потрібно було щось більш практичне.

«Ми об’єднали свої мізки — і апетити, — згадує Ден. — Кухня в гуртожитку UCLA стала гаражем нашого стартапу, де ми і розробили революційний рецепт пресованих батончиків-снеків».

Усі продукти  Курзрок і Шварц випробували на приятелях, які забезпечили найвідвертіший зворотний зв’язок. З кожним таким відгуком технологія виробництва снеків змінювалася. Першу партію в широкий продаж вони виготовили лише коли переконалися, що товар однозначно стане подією на ринку. Коли цей день настав, обидва підприємці знали – в університеті вони вчилися не дарма. Принаймні було на кому тестувати майбутні продуктові бестселери 🙂

З тих пір ReGrained стала їх повноцінним бізнесом. Обидва герої цієї історії знайшли один одного. Ден, який має ступінь MBA в галузі сталого управління, став у ReGrained автором нових продуктів компанії. Нині він головний спеціаліст по зерну, по-справжньому одержимий висхідними харчовими циклами і замкнутими петлями поживних речовин.

Джордан Шварц узяв на себе організацію всіх процесів на виробництві

Джордан – навпаки – алхімік, який створює смак з відходів та генерує сміливі ідеї. У ReGrained він керує технологічним процесом та виробництвом загалом. Також в його компетенції постачання сировини та підбір кадрів.

Компанія росте разом зі своїми засновниками. Вдосконалюється не тільки рецептура, але й інші складові бізнесу. Наприклад, нещодавно у своїх снеках компанія почала використовувати власноруч розроблену екологічну упаковку, що розкладається в природних умовах.

Переселившись із університетського гуртожитку у кабінети топ-менеджерів, молоді бізнесмени пишаються, що з їхньої тісної студентської кухні виросла ціла компанія. Вони впевнені, що їх головні досягнення ще попереду. Редакція AgroDay ні краплі не сумнівається. Enjoy!

P.S. Для тих, кому потрібні подробиці, є таке відео: 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.