Українські тепличні господарства забезпечують продукцією 20% ринку, і лише в пік сезону їх частка доходить до 50%, свідчать дані Міністерства агарної політики та продовольства.

Це пояснюється тим, що вирощування культур у закритому ґрунті істотно дорожче за собівартістю і вимагає великих початкових інвестицій. Разом з тим, розвиток тепличних технологій не стоїть на місці. Врожайність овочів росте, прибутковість бізнесу – також.

В найближчі п’ять років тепличний обсяг ринку тепличної продукції зросте в 3-5 разів, очікують в Pro-Consulting. Тому створене сьогодні тепличне господарство дозволить у недалекому майбутньому зайняти лідируючі позиції на ринку, вважають експерти.

Особливо перспективними є недостатньо освоєні ніші вирощування салатів та зелені. Ємність ринку салатів зростає з кожним роком, за винятком кризового 2015-го. Проте зараз цей попит покривається переважно імпортом.

В Pro-Consulting підрахували, що для будівництва сучасної теплиці, де зелень вирощуватиметься за гідропонічною технологією, знадобиться 3,3 млн евро інвестицій. Площа тепличного комплексу складатиме 1 га, а реалізація продукції відбуватиметься оптовим покупцям зі всіх регіонів України.

Розміщувати підприємство рекомендують в регіонах з м’якою зимою та теплим літом -Київській, Черкаській, Кіровоградській, Полтавській, Сумській чи Харківській області.

Згідно з розрахунками, найбільше коштів доведеться вкласти в салатну лінію та земельну ділянку – 32,6 та 33,9% відповідно. 11,4% інвестицій підуть на організацію системи штучного освітлення, 10,5% – на саму конструкцію теплиць. За успішної реалізації проекту рентабельність продажів перевищить 30%.

Найпопулярніші салати, які українці включають в своє меню, – Айсберг, Лолло Росса, Латук. Найбільший дефіцит такої продукції спостерігається восени і взимку: при собіватості пучка в 10-15 грн роздрібні ціни стартують від 30-40 грн.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.